Recent Posts

Friday, October 28, 2011

Diane Arbus expo visit



دیان آربوس ، عکاس امریکایی نیویورکی ست که نمایشگاهی از آثارش در ژو دو پوم پاریس به تازگی برقرار شده است. دیروز به اتفاق دوستی، از این نمایشگاه دیدن کردیم.
این عکاس پرکار،‌ پرتره های زیادی از آدم های غیرمتعارف نیویورکی گرفته است. از سیرک بازان،‌ تا دوجنسی ها و غیره. پرتره هایی از چهره های مشهور هم دارد که عکس خورخه لوئيس بورخس توجه مرا جلب کرد. فکر کنم بورخس در نیویورک جلوی دوربین دیان ظاهر شده بود.
دیان عکاسی را با دوربین اهدایی شوهرش آغاز کرد که دوربین دو لنزی قطع متوسط بود ، و در آغاز به همراه هم پروژه های عکاسی مُد انجام می دادند.
نکته ی جالب این بود که بیشتر عکس های نمایش گذاشته را خود دیان چاپ کرده است. عکس ها از کلکسیون های موزه های امریکا،‌ و کلکسیونر های شخصی، برای این نمایشگاه جمع آوری شده است. نمایشگاه به شدت شلوغ بود و ما حدود نیم ساعت در صف ورودی ساختمان ژو دو پوم در صف انتظار بودیم .
این هم صفحه مربوط به معرفی نمایشگاه در ژو دو پوم :

عکس ها رو با موبایل گرفتم و تنها از سالن مربوط به زندگینامه ی دیان هستش. بخش غمگین این سالن، خواندن این جمله بود که دیان در ۱۹۷۱ خودکشی کرده است.

پرتره ی خورخه لوئیس بورخس و چند عکس دیگر دیان را در این پست وبلاگم ببینید :






م.ش.
۲۷ اکتبر ۲۰۱۱
پاریس

Tuesday, October 18, 2011

همه ي كتاب هاي من

اين كيندل وسيله ي خوبيست. كلي كتاب درش جا مي شود. هرچه پي دي اف باشد مي خواند, و علاوه بر ان, كتاب هاي الكترونيكي يا همان اي-بوك را هم مي خواند.
باتري اش يك ماه دوام دارد و صفحه اش مانند كاغذ است و از خودش نوري ندارد.
چون اي-بوك فارسي كم داريم, شروع كردم به خواندن رمان هاي انگليسي زبان. مانند ارباب حلقه ها نوشته تالكين يا ماجراهاي شرلوك هلمز.
معمولا تهيه اي بوك هزينه اي ندارد يا هزينه اش بسيار كم است.




Monday, October 3, 2011

با مهندس نوحي در پاريس

مهندس نوحی ، استاد من بود در دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت. ایشان یک دوره ای رئیس دانشکده معماری هم بوده است. از سال ۸۴ که من وارد دانشگاه علم و صنعت شدم ایشان را می شناسم. روانشناسی محیط، روش طراحی ، ... یه همچین درس هایی داشتیم با ایشان.
خلاصه اینکه مهندس هر وقت به پاریس می آید، ما دیداری با هم داریم. از میدان سوربن گرفته و کافه های کارتیه لاتن تا سفرهای آخر هفته ی کوتاه به اطراف پاریس.
مهندس نوحی سالها در پاریس زندگی و تحصیل کرده و کتابهایی هم از فرانسه با فارسی ترجمه کرده است. البته ترجمه ها در حوزه ی معماری نبوده است، بلکه در حوزه ی اجتماعی سیاسی بوده. مثل کتاب "فلسطینی آواره ؛ خاطرات مامور ساف" اریک رولو، و یا "مقاومت آفرینش است" میشل بن سایق.