Recent Posts

Thursday, August 29, 2013

Brandenburg Gate Checkpoint Charlie

در ماه آپریل سفری به برلین داشتم. از دروازه براندنبرگ که نقطه ی مرزی برلین غربی و برلین شرقی بود دیدن کردم. یک برادر ترک بساطی پهن کرده بود و لباس ارتش شوروی بر تن داشت با پرچم شوروی و مثلا در نقطه ی کنترل ارتش شوروی در جنگ سرد نشسته بود و ویزای ورود و خروج می زد. تمام مهرهای اجازه تردد ارتش شوروی، ارتش فرانسه، ارتش بریتانیا و نیز اجازه تردد در آلمان شرقی را نیز داشت. برای من کلی اجازه ورود و خروج و ویزای برلین شرقی صادر کرد با انواع و اقسام مهرها و دو سه تا کارت پستال از دروازه براندنبرگ و دیوار برلین ، همه اش برام در اومد 2 یورو.
چند عکس و یک دقیقه فیلم با موبایل ازش گرفتم.
به هر حال کارجالبی بود.






Mahdi SHADKAR
April 2013

Sunday, August 25, 2013

سفر به شمال فرانسه

با بیست تن از دوستان جان، همین هفته ی پیش سفری به سواحل شمال فرانسه داشتیم. خانه ای در مزرعه برای یک شب اجاره کردیم و آنجا جوجه کباب باربیکیو زدیم و سپس به اتورتا Etretat رفتیم و دوری در سواحل دیپ Dieppe زدیم و بیست نفری کلی بازی و تفریح هم انجام دادیم و اوقات بسی خوش گشت.





عکس های اینستاگرامی ام از این سفر
مهدی شادکار
تابستان هزار و سیصد و نود و دو خورشیدی

سفر تابستانی به دور اروپا

پس از اینکه شش ماه سخت را سپری کردم و در نهایت معمار شدم، برای تابستان به اتفاق آقا صادق و همسرشان زهره خانم و دختر کوچولوشان پرنیان، تصمیم به انجام سفری به دور اروپا گرفتیم. از بلژیک آغاز کردیم، و به اتریش به پایان رساندیم.
مسیر : فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، چک، اتریش، آلمان، فرانسه
شهرهایی که بازدید کردیم : بروکسل، گنت، بروژ، آنتورب، بردا، روتردام، دلف، لاهه (دنهاگ)، لایدن، آمستردام، اوترخت، کلن، فرانکفورت، لیمبورگ، نورنبرگ، پلزن، پراگ، وین

 بروکسل
 بروژ

 خانه های مکعبی روتردام

 دادگاه بین المللی لاهه
 نورنبرگ
 پلزن
 پراگ

 وین


منبع عکس ها : اینستاگرام مهشاد
مهدی شادکار
تابستان هزار و سیصد و نود و دو خورشیدی

Tuesday, August 20, 2013

Falafel Marais





امروز ظهر به خیابان بوماغشه ی پاریس در نزدیکی میدان باستیل رفتم تا دوربین آنالوگ و لنز قیمت کنم. در نهایت معامله ام نشد و گرسنگی بر من مستولی گشته بود‌. این بود که از میدان باستیل به محله ماره آمدم تا فلافل بخورم.
این هم ناهار من.